Στίβεν Σπίλμπεργκ

Επίπεδο: Γ1 Δεξιότητα: Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Πηγή: http://gr.news.yahoo.com/στίβεν-σπίλμπεργκ-040000616.html
Επικοινωνιακή γλωσσική δραστηριότητα:

Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο εξεταζόμενος:

Ο εξεταζόμενος μπορεί να κατανοεί μακροσκελή και σύνθετα κείμενα, λογοτεχνικά και μη, αναγνωρίζοντας υφολογικές διακρίσεις.

Τύπος εξεταστικού ερωτήματος: Συμπλήρωση κενών σε κείμενο
Λέξεις κλειδιά: επάγγελμα, επιτυχία, σινεμά
Πεδίο:
Προσωπικό Επαγγελματικό
Δημόσιο Εκπαιδευτικό
Θέμα:
1. Γλώσσα
2. Εκπαίδευση
3. Ελεύθερος χρόνος, Διασκέδαση
4. Επαγγελματική ζωή
5. Καθημερινή ζωή
6. Καιρός
7. Κοινωνικοπολιτική δομή
8. Προσωπικά στοιχεία
9. Σπίτι, κατοικία, περιβάλλον
10. Σχέσεις με άλλους ανθρώπους
11. Ταξίδια
12. Τόποι
13. Φαγητό και ποτό
14. Ψώνια
15. Υγεία και σωματική φροντίδα
16. Υπηρεσίες
Είδος κειμένου:
Άρθρο Λαογραφικό
Αφήγηση Λογοτεχνικό
Βιογραφικό Ομιλία
Διαφήμιση Περιγραφικό
Δοκίμιο Συνέντευξη
Επιστολή Συνταγή
Θεατρικό Συζήτηση
Ιστορικό Άλλο
Επίπεδο ύφους:
Φιλικό Τυπικό
Ενδιάμεσο  

Κείμενο

Στίβεν Σπίλμπεργκ

«Θέλω να σκηνοθετώ κάθε μέρα, και τις Κυριακές τις διπλές ώρες», μέσα σε μια μόνο φράση μπορεί να αποτυπωθεί το πάθος του Στίβεν Σπίλμπεργκ για τη σκηνοθεσία και κατ’ επέκταση να καταλάβει κανείς γιατί είναι ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες όλων των εποχών.

Ο γεννημένος στις 18 Δεκεμβρίου 1946, στο Οχάιο, Στίβεν Σπίλμπεργκ, έδειξε από πολύ νεαρή ηλικία την αγάπη και την κλίση του στον κινηματογράφο. Ως έφηβος συνήθιζε να γυρίζει ερασιτεχνικές, μικρού μήκους ταινίες με την παρέα του τις οποίες στη συνέχεια προέβαλε κόβοντας εισιτήριο 25 σεντς.

Τελειώνοντας το σχολείο ήταν αποφασισμένος ότι ήθελε να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία, ωστόσο παρά τις δύο φορές που υπέβαλε αίτηση, δεν έγινε δεκτός στη σχολή Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας. Έτσι αναγκάστηκε να φοιτήσει σε άλλο πανεπιστήμιο, ελπίζοντας σε κάποια μετέπειτα μεταγραφή. Αν και η μεταγραφή αυτή δεν συνέβη, ο Σπίλμπεργκ τελικά, αφού έγινε διάσημος, πήρε τιμητικό πτυχίο από το πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας. Λίγο αργότερα, 35 ολόκληρα χρόνια μετά την εγγραφή του, αποφοίτησε επίσημα από το άλλο πανεπιστήμιο που σπούδαζε.

Στα 22 του ο Σπίλμπεργκ, μαθητευόμενος ακόμη, έφτιαξε την πρώτη μικρού μήκους ταινία για τους κινηματογράφους. Η ταινία δεν πέρασε απαρατήρητη κι έτσι ένα χρόνο αργότερα ο Σπίλμπεργκ υπογράφει συμβόλαιο για τηλεοπτικές παραγωγές. Η μεγάλη καταξίωση για το Σπίλμπεργκ τόσο σε καλλιτεχνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο διασημότητας, ήταν αδιαμφισβήτητα η ταινία «Τα σαγόνια του καρχαρία», το 1975. Η εταιρεία παραγωγής της ταινίας του εμπιστεύτηκε τη σκηνοθεσία. Το φιλμ, αν και αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες που λίγο έλειψαν να ματαιώσουν την παραγωγή του, εξελίχθηκε σε τεράστια εισπρακτική επιτυχία. Κέρδισε τρία βραβεία Όσκαρ κι έδωσε στον Σπίλμπεργκ μεγάλη ελευθερία για τα επόμενα σχέδιά του. Ο ίδιος σήμερα λέει για την ταινία, «όλες οι δυσκολίες που αντιμετώπισα τελικά βοήθησαν. Όταν παρουσιαζόταν βλάβη στον καρχαρία, κάτι έπρεπε να τραβήξω… έπρεπε να βρω κόλπα, να κάνω το νερό να φαίνεται τρομακτικό. Ήμουν υποχρεωμένος να βασιστώ στη φαντασία του θεατή.

Αν έκανα σήμερα την ταινία, ο καρχαρίας θα ήταν ψηφιακός. Πιο ακριβός μεν, αλλά δεν θα χαλούσε ποτέ. Ως αποτέλεσμα θα τον χρησιμοποιούσα πολύ περισσότερο και θα έκανα την ταινία πολύ λιγότερο τρομακτική. Στα «Σαγόνια του καρχαρία» σε τρομάζει αυτό που δεν βλέπεις, και νομίζω πρέπει να επιστρέψουμε σε αυτή την πρακτική». Από εκεί και μετά, βέβαια, η επιτυχία για τον Σπίλμπεργκ συνεχίζεται.